قوانین و شرایط پیشفرض:
کتابخانه‌ی کتابلاین و تمامی سایتها و بلاگهای وابسته به آن نیز دارای شرایط و قوانینی هستند که کاربران باید آن را رعایت کنند.این قوانین در برخی موارد الزام آور است.
شرایط و قوانین مجموعه نکات و دستوراتی هستند که به شما کمک میکنند که در ابتدا حقوق خود و دیگران را بدانید و آنکه برای استفاده از خدمات و امکانات دچار مشکل نشوید.


تمامی منابع و امکانات کتابلاین رایگان بوده و خرید یا فروش آن ممنوع است.

 کاربری:
- شما اجازه ویرایش و تحریف (به هر نحو) مطالب یا محتوای کتابلاین را ندارید و تنها با اجازه‌ی سازنده و ناشر میتوانید از آنها برداشت کنید و با ذکر منبع آن را منتشر کنید.

- برای ارسال کتاب به کتابخانه حتما باید بخش راهنمای ارسال کتاب را مطالعه فرمایید.

- کتابلاین رایگان است اما تمامی امکانات و خدمات ایجاد شده,برای کتابلاین هزینه‌بر بوده و نباید منابع را بیهوده صرف یا در اجرای آنها اختلال اجرا کنید.



 عمومی:
- کتابلاین یک وبسایت خصوصی میباشد و به هیچ نهاد,گروه و قدرتی وابسته نیست.

- تمامی حقوق مادی و معنوی کتابلاین و بخشهای وابسته به آن برای کتابلاین محفوظ است و استفاده از مطالب یا محتوا,باید منبع را ذکر کنید.برای ذکر منبع حداقل باید نام و آدرس اینترنتی کتابلاین را ذکر کنید.
مثال:
منبع: کتابلاین - www.Ketabline.com

- کتابلاین هیچ مسئولیتی در قبال کتابهای ارسال شده توسط کاربران به کتابخانه ندارد.
توضیحات: زمانی که کاربران کتابهای خود را به کتابخانه ارسال میکنند,تیک کتابلاین تمام تلاش خود را میکند تا حقی از ناشر و نویسنده ضایع نشود و کاربران را مجبور میکند تا یک اجازه نامه از نویسنده یا ناشر ارائه دهد و سپس پس از بررسی محتوا و تایید اجازه نامه,اجازه‌ی انتشار کتاب را میدهد.اما با این حال کتابلاین نمیتواند به عنوان ناشر نظارت کاملی روی این موضوع داشته باشد چرا که این موضوع جزو وظایف ایشان نیست.